• وبلاگ : نواي زمستان
  • يادداشت : تو مجنون شده اي ...
  • نظرات : 3 خصوصي ، 13 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عزيز با ترانه ي تجاوز شرعي به روزم
    + ... 
    چه بعضي عکس هاي خوبي
    سلام..كاش راهي بود تا جدا نشوي آنقدر ادامه پيدا كند كه به خواب بروي..خوابي طولاني...به اميد فرداي روشن براي من? تو و تمام مردم دنيا

    سلام

    ممنون

    منم از صداي تار مجنون مي شوم

    به شرطي كه در سالن سيخ مرتضي انصاري يه دانشكده حقوق خودمان باشد

    منم ليلا مي شوم به شرطي كه..........

    راستي قرار بود عكس ها از خودت باشه

    نكنه اين فاخره ماخره شوماخر توويي؟

    ناقلا كي تغيير جنسيت دادي منو خبر نكردي؟

    + همكلاسي شما ( 2 ) 

    اما در مورد نقش دين در دنياي امروز ....

    خوبه که در قرن بيست و يکم به کشور هاي غربي توجه کني و به حرکت آن ها به سوي دين و ارزش هاي معنوي نظر داشته باشي .

    طرح کردن مسائل مربوط به سکولاريسم در مغرب زمين آن هم به صورت خشونت آميزش ، نشانه بارزي از گسترش دين و توجه مردم به ارزش هاي ديني است .

    اما از سوي ديگر منکر تجدد هم نمي توانيم بشويم ... تجددي که امروز ،خواسته يا ناخواسته ، ريشه در همه ي ما دارد . تجدد چيز بدي نيست ، اما زماني بد مي شود که ما فقط به ظاهر آن پي ببريم .

    دين را که نبايد مقصر همه ي اتفاقات ناخوشايند بدانيم . چون امروز فقر در جامعه ما بيداد مي کند .... نبايد که گريبان دين را بگيريم بلکه بايد گريبان انديشه هاي نابجا اقتصادي را بگيريم . تصميم گيري ها و سياست هاي نادرست اقتصادي سبب همه ي اين مشکلات شده است . ( حتما اکنون مي گويي همه ي اين مشکلات از اقتصاد اسلامي سرچشمه مي گيرد .... نه دوست عزيز ما چيزي به نام اقتصاد اسلامي نداريم .... چيزهاي که امروز اين ها در باب اقتصاد مي گويند و صفت اسلامي به اقتصاد مي دهند هيچ ريشه ي ديني ندارد . )

    در مورد خشم و خشونتي که به دين ارتباط مي دهند ( که اين کار بيشتر بدست کشورهاي غربي و به ويژه رسانه هاي غربي صورت مي گيرد) بيشتر بايد تامل کرد .

    کشورهاي غربي در رسانه هاي خود اين گونه مي گويند .... اما ما که نبايد بپذيريم. اين تفکر ، تفکر کاملا نادرستي است که هرجا دين است خشم هم همان جا است .

    خود کشورهاي غربي هرجا خشم را روا بدانند ، ايراد مي کنند . ( من وجدان شما را به داوري مي کشم ، آيا خشونت اسرائيل ، خشونت محسوب نمي شود ؟؟؟ يا فکر مي کني که خشونت لطيف تري است ؟؟؟ )

    ( حتما اکنون اشاره مي کني به طالبان و القاعده و .... دوست عزيز اين گروهاي افراطي را نيز بايد محکوم کرد . اين ها يک فاز گذرا هستند که به زودي از بين خواهند رفت . و اين کارهايي را که انجام مي دهند و به دين مربوط مي کنند نيز نادرست و ناصواب است ).

    اما موضوعات ديگري هم هست که قابل تاکيد و اشاره است ، که اگر شما دوست داشتيد بيشتر با هم بحث مي کنيم ....

    همکلاسي شما

    پاسخ

    هم کلاسي عزيزم سلام . اول ممنونم از اينکه وقت گذاشتي براي خواندن مطالبم و نوشتن نظراتت . ممنونم از اين سيل برچسب هايي که بر پيشاني من چسبانديد و از اين که مشکلم !!! را و مشکل هم فکرانم ( البته از منظر شما ) را به من ياد آور شدي . هم کلاسي عزيز مطالبم را قبول کن بي حوصله خوانده اي . نمي دانم کجا از حرف هايم برداشت کرده اي که من با دين مخالفم ! من هميشه از استفاده ابزاري از دين سخن گفته ام . من از سنت گلايه دارم نه از دين . دين ( در هر صورت و به هر نامي ) روح زندگي بي روح بشر است . همکلاسي بدون نام عزيزم اينکه برايتان مشخص نيست چرا امروز همه به دين خورده مي گيرند براي من مقوله نسبتا عجيبي است . دليلش اين است که دين ارائه شده ، نتوانسته بسياري از نياز هاي انسان امروز را پاسخ گو باشد . همين . بگذريم از اين بحث . نمي دانم واقعا نمي دانم اين برداشت ها را از کجاي متونم داشته ايد ؟ من کجا از اين گفته ام که هرجا دين باشد خشم هم هست ؟ يا کجا از اين دفاع کرده ام ؟ دوست عزيز البته به تو حق مي دهم که تحت تاثير رسانه هاي مليمان !!! هر که را منتقد سنت و حکومت و دين ارائه شده باشد ، طرفدار اسرائيل و آمريکا و غرب و سرمايه دار بدوني . متاسفانه من نتوانستم ارتباطي بين اول و ميان و آخر نظرت پيدا کنم . گويا آنچنان دل پري داري که متوجه نبودي از کجا شروع کرده اي و به چه هجمه برده اي . در آخر هم بگم که من کاملا مشتاق به ادامه بحث هستم . اگر شما هم دانشکده اي بنده هستيد برايم به صورت خصوصي يا عمومي بنويسيد ک
    + همكلاسي شما ( 1 ) 

    قبل از هرچيز سلام

    وبلاگ خيلي خوب و زيبايي داري ، اما اي کاش که انديشه خوب و زيبا هم داشته باشي ...

    مطالب وبلاگتو به صورت خيلي اجمالي مرور کردم .... چيزي نبود که آدمي و سيراب کنه به غير از برخي انديشه هاي ناصواب و يک سو گرايانه ، انديشه هايي که بي شک از درياچه عدم تحقيق سرچشمه مي گيرد ....

    البته اين مشکل تنها مشکل تو نيست طه عزيز ، بلکه مشکل هزاران شخص همچون شماست ....

    اصلا براي من مشخص نيست ، نمي توانم با هيچ منطقي اين موضوع را هضم کنم که چرا امروز همه بر دين خرده مي گيرند ، چرا ريشه ي همه ي مشکلات را از دين مي دانند .... البته خرده گرفتن خرده گيران در باب دين در طول تاريخ هميشه وجود داشته است اما نه به اندازه ي امروز ....

    فکر مي کنم که ما بايد کمي عميق تر درباره اين مسئله تامل کنيم ....

    به نظر من انسان ها به ويژه انسان هايي که امروز در عصر پست مدرنيسم به سر مي برند ، نيازمند عنصري به نام اخلاق هستند .... و اين اخلاق به حد اعلي در دين يافت مي شود ... و همه مي توانند آن را در دين بيابند و از آن بهره ها ببرند .....

    افرادي همچون شما که بسيار هم هستند تنها صورت سياسي دين را مي بينند و به ظاهر سياسي دين توجه مي کنند ... البته حق هم داريد چون فقط با دين که نظام هاي سياسي عرضه کردند آشنا هستيد ... اما دين فقط وجهه سياسي ندارد ، بلکه وجهه اخلاقي و اجتماعي هم دارد که بسيار مهم تر و ارزشمند تر از وجهه سياسي آن است .

    اگر شما در باب دين بيشتر تحقيق کنيد ، ظاهر را رها کرده و در پي باطن باشيد ، واسطه هايي همچون رسانه هاي گروهي و افرادي که در مورد دين صحبت مي کنند را کنار بگذاريد ... و شخصا به تحقيق و تفحص بپردازيد ، متوجه مي شويد که گوهرهاي ارزشمندي را کشف کرد ه ايد.

    برخي ها به عنوان دين خيلي کارها و خيلي صحبت ها مي کنند ، اما شما که نبايد بپذيريد .

    دين داراي عميق ترين مسائل عرفاني و اخلاقي است ، که مي توان از آن ها استفاده هاي بسيار کرد . مسائلي که به زندگي شخصي و اجتماعي ما کمک بسيار زيادي مي کند ، و سبب مي شود که در عصر حاضر زندگي سودمندي را تجربه کنيم.

    برادر من شما ايمانت را از عارفان بگير نه از فقيهان امروزي .

    ادامه دارد ....

    اين عكس هم خيلي حرفها داره كه به آدم بزنه......

    آره! موسيقي با آدم حرف مي زنه و گاهي هم آدم ها با موسيقي حرفهاشونو مي زنن

    گذشته از اين كه مي بينم متن هاتون مرتب دلنشين تر مي شه بايد بگم از اين كه جمع بچه هاي خوب دانشكده رو هم اينجا مي بينم خوشحال مي شم.

    بيشتر لز اوج به موج شبيه بود عزيز ..چند لحظه اي مارو توي لذت هايي كه چشيدي چرخوندي و تشنه رها كردي...دوره ي خوبي بود براي شبهاي امتحان ِغرق شدن در نغمه هاي هوس انگيز..ممنون خوشگله !!! (منظورم زيبايي باطني بود..!!)
    پاسخ

    نه پس !!!
    خوشمان آمد

    اوج گرفته اي و نمي داني چه کني به جز يکي شدن با صدايي که به اوجت خوانده ...

    http://melodin.blogfa.com/post-59.aspx