سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

 

آقایان خواهشا دست از تهجر بردارید

آیت الله صافی گلپایگانی : (( ملتی که در آن موسیقی رواج داشته باشد ، رستگار نخواهد شد . )) !!!

همین جا باید تشکر کنم از حضرت آیت الله گلپایگانی که دلیل سعادتمند نبودن جامعه ما را ذکر فرمودند و ما را از این جهالت نجات دادند .

بر طبق این نظزیه ملت ایران هرگز رستگار نبوده است . زیرا موسیقی در تمامی لحظات زندگی این مردم جاری است . گواه این کلام هم نغمه های زیبای اقوام ترک و کرد و بلوچ و فارس و عرب و همه وابستگان به خاک ایران است .

جناب گلپایگانی ، بنده به عنوان یک جوان و شاید نماینده ی طیفی از جوانان به شما می گویم که این نوع نگرش جز بین معدودی افراد طرفدار ندارد . که نه اسلام و نه هیچ دین دیگری مغایرتی با موسیقی پر محتوا ندارد . آیا شما نمی دانید که بسیاری از آیات قرآن مقدس که توسط قاری های برجسته تلاوت شده است در دستگاه های موسیقیایی ایرانی خوانده شده است ؟ سوره ی مریم استاد منشاوی را گوش دهید تا متوجه شوید . و آیا نمی دانید بسیاری از بزرگان اسلام شناس این مرز و بوم از جمله بو علی سینا ، فارابی و ده ها تن دیگر موسیقی دانان بزرگی نیز بوده اند ؟

و آیا شما که برای خود بزرگی در زمینه ی دین هستید هرگز این پیام الهی را نشنیده اید که (( مومنان رستگار خواهند شد ، آنان که از لغو دوری کنند )) ؟

اما آیا شما می توانید یک پیام الهی بیاورید که در آن گفته شده باشد که موسیقی مصداق لغو است ؟

بله ، موسیقیی هم داریم که بی محتوا و بی مایه باشد و مانند آن متاسفانه در جامعه ما نیز رواج دارد اما همچون دیگر موضوع ها که امکان انحرافشان وجود دارد موسیقی نیز امکان انحرافش وجود دارد .

 شما نباید موسیقی را یک جا و در کل مورد تعرض قرار دهید . همان گونه که اگر ما به پزشکی اعتقاد نداشته باشیم نباید کل جامعه پزشکی را بکوبیم و همانگونه که اگر به روحانیی .....

 

 

 


 نوشته شده توسط طه ولی زاده در شنبه 85/4/31 و ساعت 2:54 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نوای زمستان
طه ولی زاده
از زبان یک دانشجوی جامعه شناسی علامه طباطبایی خواهید خواند فردی که کورسو امیدی به آینده دارد : ...

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 269243
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو
موسیقی وبلاگ من