سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

اندر مقامات آن عالم ربانی ، آن انسان لنترانی ، آن دانشجوی نورانی ، آن صاحب کرامات ، آن صاحب صفات ، آن عاری از معصیات ، آن عالق الکتابات ، آن شیخ الشیخات ، فرهاد کوهکنانی آورده اند که : در بین اصحاب عتیق و همپیمایان طریق و رفیقان شفیق در نورستان ، آن شهر از بلاد طبرستان ، آن دیار پر از بوستان و گلستان نشسته بودندی و با حدتی تمام و در خور شئنه درس می خواندی بهر امتحانی از امتحانات نصف الترم که فی وصفه در سی است به غایت دشوار از دروس مبحث طویل قامبیوتر .

مرحوم عنصری آن مرد والا ، آن انسان بالا ، آن نیک صفت مطلا و آن هرچه قافیة لا ، آن مسعود غزنوی را ستایش گر در کتاب تاریخ جهانگشای بیهقی خود که در سنه ی پنج پیش از میلاد مکتوب گردیده است آورده است که : آن مرد بزرگوار ( فرهاد کوهکنانی ) ، اندر مخیله ی خود اینگونه استنباط می کردندی که سخت بهر امتحان آماده هستندی . لیک در شب امتحان خبری از مریدانش به گوش رسید که : عده ای ضعیفه ی دانشجو ، عزم خواستن تعویق امتحان خواهند کردندی . پس به ایشان سخت گران آمد و عزم جزم کردندی که فردا روزی به سختی و به اصرار خواهان بر پایی امتحان گردندی .

القصه ، روز موعود فرا رسید و در طلیعه ی صبح همگان را اضطرابی سخت  در بر گرفت .

هم خانگان آن مرد والا ، آن مطهر المطهرین که با او هم پیمان و هم پیاله نیز بودند ، قصد کردندی که پیش از برپایی امتحان ، یک دگر را با سوالاتی مورد امتحان قرار دهند . چنان شد که بعد از خرده ای سوال ، هم خانگان و آن عظیم الشئنه بعد رهبرنا دانستند که هیچ بلد نیستندی . پس بر آن شدند که اگر آن خیل ضعیفه قصد خود مطرح کردندی ، مخالفت نکنندی . لیک سوالات بدین جا تمام نشد و تا آن جا پیش رفت که آن بلند مرتبه به همراه  مریدان در ابتدای صف مخالفان برپایی آزمون قرار گرفتندی .

القصه ، امتحان برگزار شد .

و در این داستان پندی نیست

امضا :  مرید  المریدان  مذکورله

ومدیر الاصل هذه یا هذا الوبلاق

ط . و


 نوشته شده توسط طه ولی زاده در شنبه 85/9/4 و ساعت 7:55 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نوای زمستان
طه ولی زاده
از زبان یک دانشجوی جامعه شناسی علامه طباطبایی خواهید خواند فردی که کورسو امیدی به آینده دارد : ...

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 269559
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو
موسیقی وبلاگ من