• وبلاگ : نواي زمستان
  • يادداشت : تو مجنون شده اي ...
  • نظرات : 3 خصوصي ، 13 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + همكلاسي شما ( 2 ) 

    اما در مورد نقش دين در دنياي امروز ....

    خوبه که در قرن بيست و يکم به کشور هاي غربي توجه کني و به حرکت آن ها به سوي دين و ارزش هاي معنوي نظر داشته باشي .

    طرح کردن مسائل مربوط به سکولاريسم در مغرب زمين آن هم به صورت خشونت آميزش ، نشانه بارزي از گسترش دين و توجه مردم به ارزش هاي ديني است .

    اما از سوي ديگر منکر تجدد هم نمي توانيم بشويم ... تجددي که امروز ،خواسته يا ناخواسته ، ريشه در همه ي ما دارد . تجدد چيز بدي نيست ، اما زماني بد مي شود که ما فقط به ظاهر آن پي ببريم .

    دين را که نبايد مقصر همه ي اتفاقات ناخوشايند بدانيم . چون امروز فقر در جامعه ما بيداد مي کند .... نبايد که گريبان دين را بگيريم بلکه بايد گريبان انديشه هاي نابجا اقتصادي را بگيريم . تصميم گيري ها و سياست هاي نادرست اقتصادي سبب همه ي اين مشکلات شده است . ( حتما اکنون مي گويي همه ي اين مشکلات از اقتصاد اسلامي سرچشمه مي گيرد .... نه دوست عزيز ما چيزي به نام اقتصاد اسلامي نداريم .... چيزهاي که امروز اين ها در باب اقتصاد مي گويند و صفت اسلامي به اقتصاد مي دهند هيچ ريشه ي ديني ندارد . )

    در مورد خشم و خشونتي که به دين ارتباط مي دهند ( که اين کار بيشتر بدست کشورهاي غربي و به ويژه رسانه هاي غربي صورت مي گيرد) بيشتر بايد تامل کرد .

    کشورهاي غربي در رسانه هاي خود اين گونه مي گويند .... اما ما که نبايد بپذيريم. اين تفکر ، تفکر کاملا نادرستي است که هرجا دين است خشم هم همان جا است .

    خود کشورهاي غربي هرجا خشم را روا بدانند ، ايراد مي کنند . ( من وجدان شما را به داوري مي کشم ، آيا خشونت اسرائيل ، خشونت محسوب نمي شود ؟؟؟ يا فکر مي کني که خشونت لطيف تري است ؟؟؟ )

    ( حتما اکنون اشاره مي کني به طالبان و القاعده و .... دوست عزيز اين گروهاي افراطي را نيز بايد محکوم کرد . اين ها يک فاز گذرا هستند که به زودي از بين خواهند رفت . و اين کارهايي را که انجام مي دهند و به دين مربوط مي کنند نيز نادرست و ناصواب است ).

    اما موضوعات ديگري هم هست که قابل تاکيد و اشاره است ، که اگر شما دوست داشتيد بيشتر با هم بحث مي کنيم ....

    همکلاسي شما

    پاسخ

    هم کلاسي عزيزم سلام . اول ممنونم از اينکه وقت گذاشتي براي خواندن مطالبم و نوشتن نظراتت . ممنونم از اين سيل برچسب هايي که بر پيشاني من چسبانديد و از اين که مشکلم !!! را و مشکل هم فکرانم ( البته از منظر شما ) را به من ياد آور شدي . هم کلاسي عزيز مطالبم را قبول کن بي حوصله خوانده اي . نمي دانم کجا از حرف هايم برداشت کرده اي که من با دين مخالفم ! من هميشه از استفاده ابزاري از دين سخن گفته ام . من از سنت گلايه دارم نه از دين . دين ( در هر صورت و به هر نامي ) روح زندگي بي روح بشر است . همکلاسي بدون نام عزيزم اينکه برايتان مشخص نيست چرا امروز همه به دين خورده مي گيرند براي من مقوله نسبتا عجيبي است . دليلش اين است که دين ارائه شده ، نتوانسته بسياري از نياز هاي انسان امروز را پاسخ گو باشد . همين . بگذريم از اين بحث . نمي دانم واقعا نمي دانم اين برداشت ها را از کجاي متونم داشته ايد ؟ من کجا از اين گفته ام که هرجا دين باشد خشم هم هست ؟ يا کجا از اين دفاع کرده ام ؟ دوست عزيز البته به تو حق مي دهم که تحت تاثير رسانه هاي مليمان !!! هر که را منتقد سنت و حکومت و دين ارائه شده باشد ، طرفدار اسرائيل و آمريکا و غرب و سرمايه دار بدوني . متاسفانه من نتوانستم ارتباطي بين اول و ميان و آخر نظرت پيدا کنم . گويا آنچنان دل پري داري که متوجه نبودي از کجا شروع کرده اي و به چه هجمه برده اي . در آخر هم بگم که من کاملا مشتاق به ادامه بحث هستم . اگر شما هم دانشکده اي بنده هستيد برايم به صورت خصوصي يا عمومي بنويسيد ک