سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

     چند وقت پیش با یکی از دوستان صحبت می کردم. لیسانسشو گرفته بود و بی کار بود.باباش شغل آزاد داشت ولی پسره از این حرف می زد که دوس نداره باباش پولشو بده.بعد از اونجایی که رشته ی من یه ربط هایی به کامپیوتر و برنامه نویسی هم داره صحبت به سمتی رفت که چرا صنعت نرم افزار ما انقدر ضعیفه؟

     من میگفتم عامل اصلیش قانون منع تکثیر غیر مجازه که کشور ما عضو اون نشده؛وبرای مهندسامون صرف نداره که وقت صرف کاری بکنن که هیچ پولی توش نیست .ولی اون با حرارت تمام می گفت که نه ما باید این کار رو بکنیم و خود من حاضرم برای پیشرفت کشورم مجانی کار کنم .من گفتم بابا جون طرف زن و بچش گشنن اونوقت بیاد مجانی کار کنه؟واون با حرارت می گفت مشکل اصلی ما ایرانی ها همینه که برای پول کار می کنیم . خلاصه ازاون اصرار واز ما انکار.

    ماه دیگه عروسیشه توی هتل ... تهرانه.باباش بهش یه خونه توی نیاوران داده ماشینم که داشت فعلا هم تا کار پیدا کنه باباش خرجیشو می ده.البته من فکر می کنم رشتش رو بی خیال شه و بره وایسه وردست حاج آقا.خلاصه منم الان دارم معنی حرفاشو بهتر می فهمم.مشکل اصلی اکثر ایرانی ها اینه که یه بابای خر پول ندارن تا پول مفت بهشون بده ومجبورن واسه یه لقمه نون مث ... کار کنند. اگه اینطور نبود شاید هممون حاضر بودیم برای پیشرفت مملکت مجانی کار کنیم. بعله مشکل اصلی ما اینه که برای پول کار می کنیم.


 نوشته شده توسط در جمعه 85/6/24 و ساعت 12:7 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نوای زمستان
طه ولی زاده
از زبان یک دانشجوی جامعه شناسی علامه طباطبایی خواهید خواند فردی که کورسو امیدی به آینده دارد : ...

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 46
مجموع بازدیدها: 269708
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو
موسیقی وبلاگ من