• وبلاگ : نواي زمستان
  • يادداشت : اين ها با اسلام مشكل دارند !!!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + جواد 

    سلام. من يه مدت نبودم امروز اومدم. گفتم ببينم جواب دادي يا نه. ولي گويا كسي ديگه جور تو رو كشيده.

    خانم الناز! 1) چون مسلمونيم بله بايد همه چيز رو بر مبناي اسلام تحليل كنيم. ضمنا اين جواب سوال چهارم هم هست. كجاي اسلام نگفته، اين حكم اسلام هست و عدالت، بر مبناي خوشايند من و شما تعريف نميشه. 2) چيز تازه اي ندارم. همه حرف همينه. 3) منظور طه هر چيزي باشه دقيقا همين برداشت از مطلبش ميشه و اين ربطي به سياستهاي احمدي نژاد نداره. كما اينكه در زمان خاتمي هم خيلي ها از آزادي و گفتگوي تمدنها دم مي زدند بدون اينكه مفهوم اون رو بدونند. 4) ر.ك. 1

    موفق باشيد

    + پرديس سياسي 

    موافق بودم با همه چيز مخصوصا آن جا كه از مطلب لاله افتخاري گفته بوديد. بعد از خواندش تنها كاري كه تونستم انجام بدم بستن مجله بود و اين كه جايي پرتش كنم كه براي چند دقيقه از سكتم جلو گيري كنم..

    براي مهر خوشحالم هر چند كه اين آسمان همين رنگ است...

    + هم آوا 
    خدا من را ببخشد خدا از سر تقصيراتم بگذرد که وبلاگ کسي را خوانديم که نمي داند انرِژي هسته اي چيست و چه کاربردي دارد !!!!
    + م شيمي متخصص در زمينه راكتور 
    شرمندم ولي به عنوان يه فرد قطعا باتجربه تر تو اين بحثا توصيه ميكنم تو بحثاتون، خصوصا زماني كه خصوصيات طرفين براي هم ديگه كاملا مشخص نيست، از بحث و گير دادن به مسايل ديني و مذهبي بپرهيزيد، چون مطمئنا اين وسط به يكي برميخوره و اصل قضيه مورد بحث فراموش ميشه. بحث درباره انرژي هسته اي و ساده انگاري اغلب مردم كشور ما در اين رابطه بود اگه اشتباه نكنم؟!!!!!!!
    پاسخ

    آره دوستان همونطور که اين متخصص در زمينه راکتور فرموده اند بهتره راجع به ريز ذرات اورانيوم و آب سنگين و زيرساخت هاي لازم براي توليد انبوه کيک زرد صحبت کنيم !!! جناب با تجربه ي عزيز اين تجرباتتون رو اينقدر مفت در اختيار ديگران نذاريد !!! بحث دوستان بيشتر پيرامون پي نوشت هاي مطلب بود که گويا شما حوصله خواندنشان را نداشتيد !

    سلام

    من فكر ميكردم ملت چيز خاصي در مرد اين قضيه ندونن(مثل خودم ) اما اين ديگه شاهكاره.

    نميدونم چرا ياد اين كتاب تاريخاي دبيرستان افتادم كه توش در مرود دوره ي نفوذ كليسا توي اروپا صحبت ميكرد!!يه جاهيش يادمه با هر كي حال نميكردن ميگفتن اين بي دين و كافر و . . . بعد هم حكم تكفير طرف و فاتحه مع صلوات. . . الهم صل علي محمد و آل محمد وعجل فرجهم

    با يه شعر خوب آپم

    هر چند اينجا بلاگ طه است و الناز حق جواب دادن به نظرات ديگرانو نداره ولي از اونجايي كه من براي خودم خيلي احترام قائلم چند نكته رو قابل تذكر مي دونم:1.جواد جان رچا بايد همه چيزو بر اساس اينكه مسلمونيم تحليل كنيم؟حالا بر فرض كه اين كارو هم بكنيم كجاي اسلام گفته مردا مي تونن بدون اجازه زن اول همسر بعدي و اون هم نه دوم و سوم بگيرن؟اينه اون عدالتي كه ازش دم مي زنين؟2.اينكه هويت كمپين معلومه كه چيز تازه اي نيست يه چيز تازه بگو لطفا3.فكر نمي كنم منظور طه تعميم دادن نظرات اون دو تا پير مرود به همه جامعه باشه،بلكه حرفاي اون دوتا پيرمرد رو مي تونيم نمايانگر تاثير سياستهاي پوپوليستيي احمدي نژاد توي عامه مردم دونست.4.ما مسلمونيم؟

    + princo 

    آخه يعني چي؟

    فكر دو تا پيرمرد كه به اشاره ي خودت هنوز هم نمي دونن انرژي هسته اي يعني چي! قابليت اين رو داره كه به عنوان نمونه اي از طرز فكر عوام تلقي بشه؟

    اين كه برگشتي به يكي از اون ها گفتي :خب ولي من هنوز نفهميدم!

    بوي بدي مي ده.مگه داري با يكي از همكلاسيات صحبت مي كني؟

    اصلا فكر مي كني اين چيزي كه نوشتي چه بويي از تمسخر پيرمرداني رو داره كه دوست دارن برن مشهد

    سواد؟

    جنبه؟

    پختگي فكر؟

    چي؟

    واقعا چي؟

    مغالطه خوبي نبود

    سلام

    خوشحالم وضعيت مملكتت برات مهمه

    ولي ديدگاه يه آدم بين اين همه آدم هم ناديده گرفته ميشه و هم لطف كن برو از 10 نفر بپرس بعد نظر بده.

    اين همه ادم با سواد رو ول كردي چسبيدي به اي بنده خدا؟

    هي طه چه بگويم از اين عوام فريبي ها ...

    دانشگاه دوست نداشتني هم در راه است ... دلمان به همان اندك آدم چيز فهم خوش است

    + جواد 
    به عمواروند:
    ما هرچيزي را با فتاواي "اين و آن" قبول نمي کنيم. البته اگر منظورتان از "اين و آن" متخصصين و عالمان دين نباشد که در اين صورت حق با شماست.
    ضمنا بنده قبلا هم گفته بودم که حقوقدان نيستم. کمي دقت کنيد.


    + جواد 
    متاسفانه به همين سادگي ست طه جان! اسلام يک تعريف بيشتر نداره. به هر حال من ميخواستم يه بحثي در اين باره داشته باشيم ولي گويا زيربناي فکري شما خيلي با من تفاوت داره.
    از نظر شما اسلام و ميسحيت و کمونيسم (که همه رو در يک رديف آوردي!) با عدالت سنجيده ميشن اما از نظر نه تنها عدالت و آزادي و ... که همه چيز با معيار اسلام و دين سنجيده ميشه. اينه اختلاف فکري من و شما. من اعتقاد دارم هرچيزي که مسلم بشه حکم خداست همون عين عدالت هست گرچه در گستره عقل ناقص من مصداقي از بي عدالتي باشه. چون اصولا عقل انسان توانايي و صلاحيت کامل براي تشخيص حق و ناحق رو نداره.
    من فقط به نظر کساني در اين رابطه احترام ميذارم که عالم و متخصص باشند و خودت خوب ميدوني چند درصد کساني که ساز مخالف ميزنن اهليتش رو دارند.
    بگذريم. موفق باشي


    مشکل ما از آن‌جا شروع مي‌شود که هر مسئله‌اي را بر حسب فتاوي اين و آن قبول مي‌کنيم نه بر اساس خردگرايي و تحقيق. چشممان به دهان ديگران است، ديگراني که بدون تحقيق پذيرفته‌ايم حرفشان درست است. همين بود که يک شبه عکس امام را به ماه برديم و موي او را لاي قرآن يافتيم. شايد تو يادت نباشد سخنراني آن مرد متملقي که نماينده‌ي اول تهرانش کرده بودند، در مقابل امام. آيت‌الله خميني از آن همه گزافه‌گويي به خشم آمد و استغفار کرد.
    برعکس آن‌چه آن حقوقدان کذايي کامنت گزار فتوا داده است، برداشت از اسلام يکي نيست. اي کاش ياد مي‌گرفتم بجاي تعصب از خرد خود استفاده مي‌کرديم. زماني که رئيس جمهور در مقابل چشم جهاني از انرژي اتمي به آن شکلي که دختر ?? ساله‌اي با وسايل بسيار اوليه موفق به توليدش شده، حرف بزند و کسي نپرسد که اگر چنين است و تو دروغ نمي‌گويي، پس چرا نيل به اين هدف اين همه مشکل براي مملکت ايجاد کرده است، بايد آن دو پيره مرد آن برداشت نادرست را از انرژي هسته‌اي داشته باشند.

    + جواد 
    مسلموني يه تعريف بيشتر نداره. پس بستگي نداره به تعريف من و شما. ضمنا با حرف و ادعا که چيزي ثابت نميشه. خب من هم ميتونم ادعا کنم که اين لايحه خيلي خوب و به نفع زنان ايراني هست. دليل؟ ندارم!
    شما چند تا دليل بيار که اين لايحه ضدخانواده هست. ضمنا يادت باشه که بر مبناي معيارهاي اسلامي قضاوت کني چون پيش فرض اينه که مسلمون هستيم و احکام اسلام رو قبول داريم.

    پاسخ

    اگر اسلام يک برداشت داشته باشد پس من مسلمان نيستم . به همين سادگي . در ضمن پيش فرض هاي من معيار هاي مسلم عدالت هستند نه اصول اسلام و مسيحيت و کمونيسم و هر مذهب و مکتب ديگري که تمام اين ها براي رسيدن به آن عدالت و انسانيت در دوره اي شکل پذيرفته اند . ذکر اين دلايل نياز به نگاشتن پستي طولاني دارد و نمي توان در چند کامنت سر و تهش را هم آورد ! شاکله نظرات من و مخالفتم با اين لايحه همان مخالفت مخالفين اين لايحه است که حتما دلايلشان را خوانده اي . البته توجه کن که گفتم شاکله يعني نمي گويم به طور مطلق حرف آن ها را پذيرفته ام . البته حق داري اين جواب را نوعي از زير جواب دادن در رفتن قلمداد کني . من با اين مسئله مشکلي ندارم . حقيقت اين است که اينقدر در اين رابطه بحث کرديم و نوشته شده که نيازي به نگاشتن مجدد نمي بينم . با اين حال شايد يک روز پستي در مورد اين موضوع بنويسم .
    + .... 
    سلام خوبه كه لايحه هاحذف شدند ولي وقتي تو مملكت ما با يك جمله شرعي درگوشي مردان به راحتي آب خوردن زني را صيغه نمايند ...مثل ماجراي دانشگاه زنجان ...و ميتوانند كلاه شرعي چهارلبه سرش بزارند فرقي هم ميكنه بود و نبود قانون ازدواج مجدد ؟مگه تو ازدواج موقت اجازه ميگيرند از همسران اولشون ؟ تازه به قول فقها هم خرجش كمتره هم دردسرش
       1   2      >